Rózne

Odwołany loty? Zagubiony bagaż? Bezpłatne seminarium internetowe już dziś!

Oferta od , 4. wrz. 2018 15.05

Problemy z lotami to niestety częsty wakacyjny problem. Strajk linii lotniczych, odwołany lub opóźniony lot, zniszczony czy zagubiony przez linię lotniczą bagaż.

Europejskie Centrum Konsumenckie (ECK) i Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) zapraszają na bezpłatne seminarium internetowe i przypominają, na jaką i czyją pomoc mogą liczyć pasażerowie w takich sytuacjach. Webinar Powakacyjne roszczenia lotnicze odbędzie się 4 września 2018 r. (wtorek) w godz. 17.00 - 18.00 na stronie:

konsument.gov.pl/wydarzenia

Będzie to spotkanie internetowe z prawnikami ECK i Komisji Ochrony Praw Pasażerów ULC. Uczestnicy będą mieli możliwość zadania ekspertom pytań na czacie. Udział jest bezpłatny, nie jest wymagana rejestracja, wystarczy podać imię / pseudonim.


§

My przypomnimy tylko chyba najciekawszy wyciąg z jednego z rozporządzeń:

Artykuł 7 - Prawo do odszkodowania

1. W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie otrzymują odszkodowanie w wysokości:

a) 250 EUR dla wszystkich lotów o długości do 1500 kilometrów;

b) 400 EUR dla wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1500 do 3500 kilometrów;

c) 600 EUR dla wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b).

Przy określaniu odległości, podstawą jest ostatni cel lotu, do którego przybycie pasażera nastąpi po czasie planowego przylotu na skutek opóźnienia spowodowanego odmową przyjęcia na pokład lub odwołaniem lotu.

2. Jeżeli pasażerom zaoferowano, zgodnie z art. 8, zmianę planu podróży do ich miejsca docelowego na alternatywny lot, którego czas przylotu nie przekracza planowego czasu przylotu pierwotnie zarezerwowanego lotu

a) o dwie godziny w przypadku wszystkich lotów o długości do 1500 kilometrów;

lub b) o trzy godziny w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1500 do 3500 kilometrów;

lub c) o cztery godziny w przypadku wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b), obsługujący przewoźnik lotniczy może pomniejszyć odszkodowanie przewidziane w ust. 1 o 50 %.

3. Odszkodowanie określone w ust. 1 jest wypłacane w gotówce, elektronicznym przelewem bankowym, przekazem bankowymi lub czekami bankowymi albo, za pisemną zgodą pasażera, w bonach podróżnych i/lub w formie innych usług.

4. Odległości podane w ust. 1 i 2 mierzone są metodą trasy po ortodromie.


§

Przykładowe ustawy dot. praw pasażerów (kliknij w wybrany tytuł):

Odwołany loty? Zagubiony bagaż? Bezpłatne seminarium internetowe już dziś!