FAQ

Chcecie zarezerwować jedną z proponowanych przez nas podróży w bardzo korzystnej cenie, ale nie bardzo wiecie, jak to zrobić albo nie jesteście pewni, czy możecie zaufać tym okazyjnym ofertom?

Interesuje Was, kim są WakacyjniPiraci i czym się na co dzień zajmujemy?

A może macie pytania dotyczące zakładki Znajdź i zarezerwuj?

W naszym dziale FAQ - Często zadawane pytania znajdziecie potrzebne odpowiedzi i przydatne informacje! A jeśli nie znajdziecie tu tego, czego szukacie - po prostu napiszcie do nas emaila na adres [email protected], a my odpiszemy najszybciej, jak tylko zdołamy!



Pytania ogólne

1. Jak powstał portal dla podróżników?

Jako studenci, założyciele portalu Sebastian Kaatz i Igor Simonow podróżowali w okazyjnych cenach po całym świecie. Aby podzielić się swoimi doświadczeniami i umożliwić innym osobom tanie podróżowanie, obaj globtroterzy opublikowali blogi podróżnicze Urlaubspiraten.de i HolidayPirates.com. Dawne hobby przerodziło się w 2012 r. w firmę – HolidayPirates GmbH, prowadzącą obecnie kilka portali w różnych krajach.

2. Kim są Wakacyjni Piraci?

WakacyjniPiraci to zespół blogerów i miłośników podróży z ogromnym doświadczeniem w zakresie wyszukiwania tanich lotów i odwiedzania typowych i bardzo nietypowych miejsc na świecie. Jesteśmy „rzemieślnikami”, ponieważ wyszukiwanie podróżniczych okazji odbywa się u nas przede wszystkim manualnie. Dzięki naszym serwisom, doświadczeniu i umiejętnościom oszczędzamy Wam czasu i wysiłku poświęconego na pracochłonne poszukiwanie podróży w najlepszych cenach czy niezwykłych destynacji.

3. Skąd bierzecie Wasze oferty?

Codziennie przeglądamy niezliczoną ilość stron firm i pośredników z branży podróżniczej: organizatorów lotów, wycieczek zorganizowanych i hoteli, by znaleźć dla Was aktualne i najatrakcyjniejsze (również cenowo) i najlepsze oferty wyjazdów. Zawsze staramy się bezstronnie ocenić oferty wyjazdów i zwracamy szczególną uwagę, aby odpowiednia była nie tylko cena, lecz również jakość. Ponadto polecamy tylko te podróże, które sami również byśmy zarezerwowali!

Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu wiemy kiedy, gdzie i jakie okazje można znaleźć, co jest dobrą ceną i czego można spodziewać się na miejscu.

4. Czy oferty są prawdziwe i można je również zarezerwować?

Nasze „deale” są wyszukiwane na bieżąco każdego dnia i da się je zarezerwować w momencie opublikowania (zawsze sprawdzamy przed publikacją czy rezerwacja jest możliwa).

W przypadku zmiany ceny lub dostępności oferty staramy się na bieżąco podawać w poście aktualną informację. Ponieważ najlepsze oferty mają często niewielką dostępność - powinniście być przede wszystkim szybcy, aby nie przegapić okazji!

5. W jaki sposób powstają okazyjne ceny?

Od zawsze najkorzystniejsze ceny można było znaleźć w Internecie, tylko nikt nie zadawał sobie trudu, by przeszukać sieć pod tym kątem, a następnie opublikować znalezione oferty. Na wycieczki po mieście, hotele czy przejazdy często dostępne są kupony rabatowe, dzięki którym można obniżyć cenę podróży. W przypadku ofert lotniczych chodzi o wolne miejsca w ofertach Last Minute, jednio- lub kilkudniowe promocje linii lotniczych lub też o loty typu „open jaw”. Ekstremalnie niskie ceny lotów mogą być również wynikiem „błędów taryfowych” w niezwykle złożonych systemach rezerwacji – są to tzw. „error fares”.

6. Gdzie znajdują się WakacyjniPiraci?

Nasza główna siedziba znajduje się w Berlinie. Posiadamy też biura w Lyonie i Londynie.

7. Czy macie również portale na innych rynkach?

Wakacyjni Piraci są obecnie na całym świecie świecie. Posiadamy społeczności w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Szwecji, Polsce, Francji, Hiszpanii i USA.

1.1 Aktualne oferty

1. Dlaczego oferta jest wyprzedana?

Z reguły dzieje się tak wtedy, gdy dla wybranej podróży dostępna była niewielka ilość miejsc i kilku klientów jednocześnie dokonało rezerwacji tej samej oferty.

2. Dlaczego oferty podróży nagle wzrasta?

Cena podróży zależy od oferty i popytu. Jeżeli np. miejsca w samolotach lub hotelach nie są jeszcze zajęte, sprzedawcy oferują promocje. Wzrost zainteresowania daną ofertą powoduje oczywiście podniesienie cen. Organizator może zmieniać ceny nawet kilka razy dziennie

3. Error Fare: co to jest i kiedy moja rezerwacja jest pewna?

Error Fares są to błędy cenowe w systemach rezerwacyjnych linii lotniczych lub platform rezerwacyjnych. Zazwyczaj można je zarezerwować tylko w bardzo krótkim czasie od ich pojawienia się. Istnieje możliwość, że rezerwacja zostanie anulowana, jednak najczęściej taka sytuacja zdarza się rzadko. Z reguły Twoja rezerwacja jest pewna, gdy otrzymasz swój elektroniczny bilet (eTicket). Dlatego do tego momentu lepiej zaczekać z kolejnymi rezerwacjami (np. hotelu). Więcej na temat Error Fares przeczytacie tutaj: Wszystko na temat error fares

4. Dlaczego oferty dla osób podróżujących samotnie są droższe?

Wyższe ceny dla osób podróżujących w pojedynkę wynikają przeważnie z wyższych kosztów noclegu, ponieważ zazwyczaj pokoje hotelowe są przeznaczone dla 2 osób mogących podzielić się ceną za nocleg. To samo dotyczy wycieczek zorganizowanych. Hotelom po prostu nie opłaca się oferować zniżki osobom podróżującym w pojedynkę, jeżeli mogłyby przydzielić pokoje również dla 2 osób w zwykłej cenie. Wyjątkiem są niektóre kraje turystyczne, takie jak np. Turcja przed sezonem i po sezonie: ponieważ jest bardzo dużo dostępnych łóżek, hotele rezygnują czasami z dopłat dla osób podróżujących samotnie, jeżeli popyt nie jest duży, by nie ponosić strat.

5. Dlaczego dzieci muszą często płacić tyle samo?

Podróże Last Minute są często ofertami o znacznie obniżonych cenach. W zależności od organizatora inne rabaty często nie są już w takim przypadku przewidziane. Jednak wiele podróży jest realizowanych przez kilku organizatorów w prawie identycznej formie. Może się zatem opłacać sprawdzenie również ofert z wyższą ceną za osobę dorosłą. Ponadto należy pamiętać, że tylko małe dzieci do 2 lat mogą podróżować samolotem gratis na kolanach rodziców / opiekunów. Po ukończeniu 2 lat muszą mieć własne miejsce siedzące i zapłacić za bilet.

6. Dlaczego koszty podróży różnią się w różnych okresach?

Ceny wahają się przez cały rok w zależności od oferty i zainteresowania nią. Latem, a w szczególności podczas wakacji, jest bardzo duże zainteresowanie praktycznie wszystkimi destynacjami w Europie, więc organizatorzy mogą żądać wyższych cen. Tak samo dużym zainteresowaniem cieszą się terminy w okolicach dni świątecznych (majówka, Boże Narodzenie) i przełomu roku. Jeżeli dokonujecie rezerwacji poza okresami o najwyższym popycie, możecie znaleźć dobre okazje w przypadku praktycznie każdego celu podróży.

Popyt na dalekie egzotyczne podróże jest natomiast najwyższy, gdy u nas jest szaro i zimno, a tam na miejscu panuje pełnia sezonu.

7. Czy mogę zmienić czas trwania podróży? Dlaczego czasami nie da się tego zrobić?

Większość podróży można zarezerwować również na krótszy lub dłuższy okres czasu. Jeżeli jednak przykładowo z Twojego lotniska odlotu do wybranego celu podróży dostępne jest tylko jedno połączenie lotnicze w tygodniu, niemożliwe są oczywiście podróże 5- lub 10-dniowe.

8. Jaki jest limit bezpłatnego bagażu?

Limit bezpłatnego bagażu różni się w zależności od organizatora i linii lotniczych. Wymagania dotyczące wymiarów i wielkości bagażu zaczynają się już przy bagażu podręcznym. Aby dowiedzieć się, co możecie włożyć do bagażu podręcznego i na co musicie zwrócić uwagę, gdy wyjeżdżacie tylko z bagażem podręcznym, kliknijcie tutaj: Zasady przewozu bagażu

9. Dlaczego w tytule nie podajecie okresu i lotnisk wylotu?

Prawie wszystkie podróże można zarezerwować również w innych terminach lub z wylotem z innych lotnisk. Ponadto często w bardzo krótkim czasie zwalniane są nowe miejsca, podnoszone ceny z niektórych lotnisk lub obniżane z innych. Dlatego nagłówek może służyć tylko jako punkt odniesienia, ponieważ nie możemy stale aktualizować danych. Wszystkie szczegóły musicie wówczas przeczytać w opisie i dodatkowo kliknąć w ofertę i zapoznać się ze szczegółami na stronie docelowej.

2. Loty

2.1. Czy do rezerwacji lotu należy dodać podatki i opłaty?

Ceny podane w naszej porównywarce lotów są zazwyczaj cenami końcowymi, zawierającymi wszystkie podatki i opłaty. Zalecamy Wam jednak sprawdzanie szczegółów w każdym kolejnym etapie rezerwacji. Wiążąca cena końcowa zostanie wyświetlona na końcu procesu rezerwacji na danym portalu rezerwacyjnym.

2.2. Jak mogę zapłacić? Czy warunkiem zakupu jest karta kredytowa?

Aby wyświetlić ważne dla Was ceny, powinniście w lewym panelu bocznym porównywarki lotów w Kalkulatorze opłat wybrać wszystkie dostępne dla Was środki płatności. Oprócz kart kredytowych wiele portali rezerwacyjnych akceptuje również inne rodzaje płatności, takie jak PayPal, przelew natychmiastowy czy polecenie zapłaty. Jednak niektórzy sprzedawcy akceptują wyłącznie karty kredytowe. Jeśli jej nie posiadacie, powinniście przejrzeć nasze zestawienie najlepszych bezpłatnych kart kredytowych.

2.3. W jaki sposób otrzymam mój bilet?

Wasz bilet jest przechowywany z reguły jako elektroniczny bilet w systemie linii lotniczych. Informacje, w szczególności numer rezerwacji, zostaną Wam przesłane e-mailem. Tym samym w zależności od linii lotniczych możecie lub musicie odprawić się online. Przy odprawie na lotnisku zazwyczaj pokazujecie tylko swój dowód osobisty lub paszport.

2.4. Czy mogę zmienić lub anulować rezerwację lotu?

Warunki i koszty anulowania lub zmiany rezerwacji mogą być bardzo różne w zależności od linii lotniczych i klasy rezerwacji. Z reguły nie ma jednak możliwości bezpłatnych zmian rezerwacji.

2.5. Czy mogę zrezygnować z lotu docelowego lub (w przypadku kilku lotów) części z nich?

Nie, z reguły przepada tym samym lot powrotny. Sytuacja wygląda inaczej, jeśli lot docelowy i powrotny zarezerwowano oddzielnie. Wówczas można oczywiście zrezygnować z lotu docelowego.

2.6. Z kim mogę skontaktować się w razie pytań lub jeśli będę chciał coś zmienić?

Ponieważ w naszej porównywarce cen przekierowujemy Was do poszczególnych portali rezerwacyjnych, w razie pytań to właśnie one są drugą stroną zawartej przez Was umowy i partnerem do kontaktu. Możecie się jednak kontaktować również bezpośrednio z liniami lotniczymi.

3. Hotele:

3.1. Jak mogę zmienić rezerwację lub anulować mój pobyt?

Warunki zmiany rezerwacji są różne w zależności od portalu rezerwacyjnego i hotelu. Jeśli nie jesteście jeszcze pewni, czy będziecie mogli odbyć podróż w zarezerwowanym terminie - koniecznie wybierzcie ofertę z bezpłatną możliwością anulowania. Ponieważ w naszej porównywarce przekierowujemy Was do poszczególnych portali rezerwacyjnych, w razie pytań to one są stroną zawartej przez Was umowy i partnerem do kontaktu. Jednak niektóre drobne zmiany (np. zmiana konfiguracji łóżek) można załatwić sprawniej kontaktując się bezpośredni danym hotelem.

3.2. Czy dzieci mogą nocować bezpłatnie w pokoju rodziców?

Niemowlęta i małe dzieci nocują w większości hoteli bezpłatnie w pokoju rodziców. Często bezpłatnie za niewielką opłatą możliwa jest również dostawka lub wstawienie dziecięcego łóżeczka. Szczegóły musicie przeczytać w opisach hotelu na danym portalu rezerwacyjnym.

4. Wynajęte samochody:

4.1. O jakich warunkach należy pamiętać przy rezerwacji samochodu do wynajęcia?

Oprócz ważnego prawa jazdy w wielu wypożyczalniach niezbędnym warunkiem rezerwacji samochodu do wynajęcia jest karta kredytowa. Dodatkowo niektórzy wynajmujący nie pozwalają lub wymagają dodatkowej opłaty za rezerwację samochodu osobom między 18 a 20 rokiem życia. Wiek ten może różnić się w zależności od kraju. W USA niektóre wypożyczalnie stosują dopłaty dla osób aż do 25 lat.

4.2. Jakie usługi dodatkowe i regulacje dotyczące tankowania są najkorzystniejsze?

Aby nie ponosić kosztów w razie wypadku lub uszkodzenia samochodu, zaleca się rezerwację z pełnym ubezpieczeniem komunikacyjnym bez udziału własnego. Najlepszą zasadą dotyczącą tankowania jest przyjęcie i zwrot z pełnym bakiem. Dzięki temu odjeżdżacie pewni, że na stacji paliw zapłacicie tylko normalną cenę bez opłat serwisowych za dodatkowe tankowanie na stacji.

4.3. Z kim mogę skontaktować się w razie pytań lub jeśli będę chciał coś zmienić?

Ponieważ w naszej porównywarce przekierowujemy Was do poszczególnych firm wynajmujących samochody, w razie pytań to właśnie one są drugą stroną zawartej przez Was umowy i partnerem do kontaktu.