WakacyjniPiraci
Profile
Impressions and Other Assets/psb_background_picture
Znajdź i zarezerwuj wymarzone wakacjeZarezerwuj hotel, loty i więcej
Znajdź i zarezerwuj wymarzone wakacje
Lot & HotelWczasyNartySamochody
Kierunek
-

Oferty wybrane przez załogę Piratów

Daj się zainspirować

Najnowsze oferty znalezione przez naszych ekspertów
WakacyjniPiraci
Profile
WakacyjniPiraci

Oferty wybrane przez załogę Piratów

Daj się zainspirować

Najnowsze oferty znalezione przez naszych ekspertów
Strait of Gibraltar

Podróże pociągiem z Hiszpanii do Maroka wkrótce rzeczywistością? 🇪🇸🚊🇲🇦

Pociąg to bardzo często wybierana forma transportu w Europie, dzięki coraz bardziej rozbudowanej sieci połączeń, służąca jako alternatywa dla "nie-eko" lotów. Często połączenia, choć dłuższe, są bardziej ekonomiczne, a już z pewnością są niezłym wybawieniem dla tych Piratów, którzy nie lubią latać. Dzięki budowie podwodnego tunelu przez Cieśninę Gibraltarską, Europa może wkrótce zostać bezpośrednio połączona z Afryką.

Opublikował/a
EckMarc·6.09.2024
Udostępnij

Plany budowy podwodnej linii kolejowej łączącej kontynent europejski z afrykańskim nie są niczym nowym, a pierwsze projekty pojawiły się już w 1930 roku, choć z różnych powodów zostały szybko porzucone. W 2003 r. Hiszpania i Maroko ostatecznie osiągnęły porozumienie w sprawie zbadania możliwości budowy tunelu przez Cieśninę Gibraltarską.

Moroccan National Company for Straits Studies ogłosiła, że obecnie pracuje nad finansowaniem i dalszymi szczegółami projektu. Jednym z powodów mogą być zbliżające się Mistrzostwa Świata FIFA 2030, które odbędą się w Hiszpanii, Portugalii i Maroku.

Na razie wiadomo, że tunel będzie miał około 28 kilometrów długości i połączy Punta Paloma w Hiszpanii z Malabata w Maroku. Najgłębszy punkt tunelu znajdowałby się 475 metrów pod poziomem morza (!). Projekt, jak można się domyślić, nie jest tani: wstępne obliczenia szacują koszt na oszałamiające 8 miliardów euro.

Korzyści są jednak równie oczywiste. Podróż między Madrytem a Casablanką powinna być możliwa w zaledwie 5,5 godziny (zamiast obecnych 12 godzin, wliczając w to przeprawę promową). Szacuje się również, że każdego roku pociągami jadącymi tunelem mogłoby podróżować około 12,8 miliona pasażerów.

Projekt nie jest całkowicie bezproblemowy, na przykład tak zwany Rów Azorsko-Gibraltarski, w którym wystąpiło już wiele trzęsień ziemi, znajduje się w pobliżu planowanego podwodnego tunelu. Ponadto najgłębszy punkt cieśniny ma około 900 metrów głębokości.

Trzymamy kciuki i czekamy na rozwój sytuacji. Przeprawa międzykontynentalna POCIĄGIEM to coś, co niewątpliwie nas kusi.

Zgłoś wątpliwości prawne

Cenimy Twoją prywatność

Używamy plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania, dostarczać spersonalizowane treści i analizować nasz ruch. Klikając „Akceptuj wszystko”, zgadzasz się na to i wyrażasz zgodę na udostępnianie tych informacji stronom trzecim oraz na przetwarzanie Twoich danych w USA. Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj tu: .

W każdej chwili możesz dostosować swoje preferencje. Jeśli odmówisz, będziemy używać tylko niezbędnych plików cookie i niestety nie będziesz otrzymywać żadnych spersonalizowanych treści. By odmówić .