WakacyjniPiraci
Profile

Cenimy Twoją prywatność

Używamy plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania, dostarczać spersonalizowane treści i analizować nasz ruch. Klikając „Akceptuj wszystko”, zgadzasz się na to i wyrażasz zgodę na udostępnianie tych informacji stronom trzecim oraz na przetwarzanie Twoich danych w USA. Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj tu: .

W każdej chwili możesz dostosować swoje preferencje. Jeśli odmówisz, będziemy używać tylko niezbędnych plików cookie i niestety nie będziesz otrzymywać żadnych spersonalizowanych treści. By odmówić .

Luggage, Luggage and bags

Powrót darmowego bagażu podręcznego 🧳 w samolocie? ✈️ Tego właśnie chce UE 🇪🇺

Piraci, spójrzmy prawdzie w oczy: jak bardzo chcielibyśmy cofnąć się o pięć lat, kiedy nawet w tanich liniach lotniczych bagaż podręczny, klasyczna walizka na kółkach, był wliczony w cenę biletu?

Obecnie dążymy do tego, by wyjechać tylko z małym plecakiem, ale nie we wszystkich przypadkach jest to możliwe, a koszt dodania drugiego bagażu podręcznego jest często wyższy niż cena lotu!

Na szczęście z pomocą przychodzi nam Unia Europejska, która jednogłośnie zatwierdziła petycję domagającą się, aby bilety lotnicze zawsze zawierały w cenie bagaż podręczny o rozsądnych rozmiarach.

Szczegóły podajemy poniżej!

Opublikował/a
Tribordo·7.10.2023
Udostępnij

UE: bagaż podręczny w cenie biletu lotniczego

Wydaje się, że minęła już cała epoka geologiczna, ale prawda jest taka, że jeszcze pięć lat temu bagaż podręczny był zawsze gwarantowany, nawet przez tanie linie lotnicze.

Potem pojawił się Ryanair z nowymi zasadami, a wkrótce po nim inne tanie linie lotnicze (i także wiele regularnych linii lotniczych). Z biegiem czasu koszty bagażu przewożonego na pokładzie, jeśli wykluczymy mały plecak, który nadal jest dozwolony, dramatycznie wzrosły, szczególnie w ostatnim roku.

Jednak dla nas, konsumentów, właśnie pojawiło się orzeczenie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, zgodnie z którym klasyczny bagaż kabinowy jest "niezbędnym aspektem podróży", o ile spełnia "rozsądne wymagania dotyczące rozmiaru i wagi".

W wyniku tego orzeczenia złożono petycję do Komisji Petycji UE w celu ujednolicenia standardów dotyczących bagażu kabinowego i ponownego włączenia go do podstawowej ceny biletu. Ostateczny tekst został zatwierdzony jednogłośnie, przy 25 głosach za, zero wstrzymujących się i zero przeciw, i wzywa do analizy prawodawstwa UE w zakresie praw pasażerów lotniczych poprzez pełne wdrożenie orzeczenia ETS.

Czy już wkrótce nastąpią jakieś zmiany?

Krok Komisji jest bardzo ważny, ale nadal brakuje kilku innych, aby prawo naprawdę zaczęło obowiązywać.

Po zielonym świetle od Komisji Petycji, rezolucja będzie musiała zostać poddana debacie na sesji plenarnej Parlamentu Europejskiego, a następnie, jeśli zostanie tam również zatwierdzona, będzie musiała zostać przyjęta przez Radę Europejską, która reprezentuje wszystkie państwa członkowskie.

Krótko mówiąc, to dopiero początek podróży, ale jednogłośne zatwierdzenie dobrze wróży: będziemy na bieżąco informować o kolejnych wydarzeniach!