Wszyscy doskonale wiemy, że Hiszpania to jedno z najlepszych miejsc na całoroczne wypady, od Wysp Kanaryjskich po Barcelonę. Jednak wraz z jej popularnością pojawiają się kłopoty z nadmierną turystyką, a ostatnio doszło nawet do protestów skierowanych przeciwko turystom.
Teraz wprowadzane są nowe zasady mające na celu walkę z narastającym problemem.
Nadchodzą bardziej rygorystyczne przepisy dla podróżujących do Hiszpanii, w tym większa kontrola danych i wyższe podatki turystyczne. Od 1 października Barcelona podniosła podatek turystyczny do 5,48-7,50 euro za noc, w zależności od miejsca pobytu (kategoria noclegu). Nowe przepisy zostały wprowadzone z opóźnieniem, aby dać hotelom czas na dostosowanie się do nowych zasad.
Ponadto Hiszpania zaostrza zasady wjazdu dla turystów, wprowadzając nowe przepisy mające na celu lepszą kontrolę wizyt i przemieszczania się podróżujących ze względów bezpieczeństwa. Reforma przeprowadzona przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych wymaga od każdego turysty - nawet na jednodniowy pobyt - podania w miejscu, w którym się zatrzymuje lub w którym korzysta z usług turystycznych (hotele, pensjonaty, AirBnb, wypożyczalnie samochodów) ponad 40 danych osobowych, w tym informacji wrażliwych, takich jak dane konta bankowego. Ta „kontrola” turystów, opisana w dekrecie królewskim 933/2021, wywołała poważne kontrowersje.
Początkowo miał on wejść w życie już 1 października 2024 r., ale data rozpoczęcia została przesunięta na 2 grudnia 2024 r., w wyniku sprzeciwu ze strony sektora turystycznego, w szczególności hoteli i wypożyczalni samochodów.
Używamy plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania, dostarczać spersonalizowane treści i analizować nasz ruch. Klikając „Akceptuj wszystko”, zgadzasz się na to i wyrażasz zgodę na udostępnianie tych informacji stronom trzecim oraz na przetwarzanie Twoich danych w USA. Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj tu: .
W każdej chwili możesz dostosować swoje preferencje. Jeśli odmówisz, będziemy używać tylko niezbędnych plików cookie i niestety nie będziesz otrzymywać żadnych spersonalizowanych treści. By odmówić .