Używamy plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania, dostarczać spersonalizowane treści i analizować nasz ruch. Klikając „Akceptuj wszystko”, zgadzasz się na to i wyrażasz zgodę na udostępnianie tych informacji stronom trzecim oraz na przetwarzanie Twoich danych w USA. Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj tu: .
W każdej chwili możesz dostosować swoje preferencje. Jeśli odmówisz, będziemy używać tylko niezbędnych plików cookie i niestety nie będziesz otrzymywać żadnych spersonalizowanych treści. By odmówić .
Macie swoje ulubione miejsca w samolocie? A może załapaliście się kiedyś na najgorsze, na przykład sławne miejsce 11A w Ryanair? Przygotowaliśmy dla Was mały przewodnik, który pomoże Wam uniknąć takich niespodzianek w przyszłości.
Miejsce 11A na pokładzie Ryanair w trakcie rezerwacji widnieje jako miejsce przy oknie, jednak w rzeczywistości... wcale nie ma tu okna, a informacja ta jest wyświetlana tylko przez chwilę jako wyskakujące okienko w momencie rezerwacji. Jeśli więc chcecie cieszyć sie widokami z góry, pamiętajcie, że 11A nie będzie dobrym wyborem.
Podobne "niespodzianki" znajdziecie ównież w przypadku innych linii lotniczych. Na przykład w Boeingu 737-800 linii Norwegian Air Shuttle, miejsca 10A, 11A i 11F mają dokładnie ten sam problem z oknem (czyli go nie mają 🤪).
Jeśli podróżujecie liniami American Airlines samolotem Boeing 737-800 i chcesz zająć miejsce przy oknie, unikajcie 10A, 12A i 12F (w zależności od układu), aby się nie rozczarować.
Teraz info o easyJet. W Airbusie A320 miejsca 31A i 31F, w zależności od układu, są także bezokienne.
Niestety, na lotach długodystansowych również można napotkać taki problem... W British Airways A380 w klasie ekonomicznej przy fotelach 70A i 70K, 80A i 80K, okna co prawda nie brakuje, ale jest ono "źle ustawione" i nie ma jak przez nie wyglądać. Tak samo jest w klasie biznes British Airways, Club World z fotelami 12A, 12K, 50A i 50K.
Regionalne linie ATR42 usadawiają pasażerów naprzeciwko siebie: 1C i 1D razem z 2C i 2D.
Miejsca siedzące w pobliżu toalet też są, jak wiemy, niezbyt lubiane... Szczególnie uciążliwe mogą być podczas lotów długodystansowych. Dodatkowo, jako że w okolicy toalet oraz kuchni jest więcej przestrzeni, pasażerowie często "okupują" te okolice, aby pochodzić i porozciągać się.
Pamiętajcie także, że -szczególnie podczas lotów długodystansowych- często oferowane są 'kołyski", czyli łóżeczka dla niemowląt. Są one zazwyczaj umieszczane w rzędach przy wyjściach awaryjnych. Unikajcie ich, jeśli chcecie mieć spokojny lot...
Co do zasady, odchylenie fotela jest często ograniczone, jeśli siedzicie przy wyjściach awaryjnych lub w ostatnim rzędzie samolotu.
Jeśli lubicie spać w samolocie i opierać się o okno, odradzamy ostatnie rzędy Boeinga 777, które są węższe na końcu samolotu, dlatego często mają tylko 2 miejsca, a przestrzeń między oknem a siedzeniem jest większa, co utrudnia potencjalne oparcie się o okno. Jeśli jednak podróżujecie z partnerem, siedzenie tylko we dwoje w rzędzie może być zaletą.
Jeśli siedzicie z tyłu, możecie spodziewać się większych turbulencji i być ostatnimi, którzy wysiądą z samolotu, jeśli podstawiony jest rękaw.
Jeśli nie chcecie marznąć, powinniście unikać miejsc przy wyjściach awaryjnych, ponieważ często jest przy nich chłodniej. Niemniej jednak, siedzenia te oferują oczywiście więcej miejsca na nogi i dlatego mają swoje zalety, kto co lubi.
Krótkie podsumowanie: miejsca, których najlepiej unikać:
Ryanair: 11A
Norwegian Air Shuttle Boeing 737-800: 10A, 11A i 11F
American Airlines Boeing 737-800 (w zależności od układu): 10A, 12A i 12F
American Airlines Boeing MAX 800: 12A i 12F
easyJet Airbus A320 (w zależności od układu): 31A i 31F
British Airways Airbus A380: 12A, 12K, 50A, 50K, 70A, 70K i (80A i 80K)
Typ samolotu ATR42: 1C, 1D, 2C i 2D
Boeing 777: ostatnie rzędy
Miejsca przy toaletach i kuchni
Miejsca przy kołyskach (łóżeczkach dziecięcych)
Wyjścia awaryjne
Ostatni rząd samolotu, a także ostatni rząd przed toaletami i kuchnią
Tylna część samolotu