WakacyjniPiraci
Profile
Impressions and Other Assets/psb_background_picture
Znajdź i zarezerwuj wymarzone wakacjeZarezerwuj hotel, loty i więcej
Znajdź i zarezerwuj wymarzone wakacje
Lot & HotelWczasyNartySamochody
Kierunek
-

Oferty wybrane przez załogę Piratów

Daj się zainspirować

Najnowsze oferty znalezione przez naszych ekspertów
WakacyjniPiraci
Profile
WakacyjniPiraci

Oferty wybrane przez załogę Piratów

Daj się zainspirować

Najnowsze oferty znalezione przez naszych ekspertów
EUR, EURO, Money

413 mln euro kary dla Bookingu 💰

Serwis Booking.com otrzymał rekordową karę w wysokości 413 mln EUR (ponad miliard siedemset milionów złotych). Kara została nałożona przez hiszpańską Komisję ds. Rynków i Konkurencji (CNMC) za „nadużywanie pozycji dominującej” w ciągu ostatnich pięciu lat. To najwyższa grzywna, jaką kiedykolwiek nałożyła hiszpańska Komisja.

Opublikował/a
Jackie Sparrow·31.07.2024
Udostępnij

Rekordowo wysoka kara dla Bookingu

Internetowy gigant i jedna z najpopularniejszych stron do rezerwacji noclegów oskarżony został o nieuczciwe praktyki handlowe. Mają one polegać m.in. na uniemożliwianiu gospodarzom wynajmowania pokoi za kwoty mniejsze niż ustalone w serwisie.

W Hiszpanii od lat istniał konflikt pomiędzy hotelarzami i Bookingiem. Umowa z platformą zawierała klauzulę, wg której hotele nie miały prawa wynajmować przez swoją stronę pokoi taniej, niż ceny ich obiektów na Bookingu. Booking oskarżono również o brak przejrzystości, jeśli chodzi o informacje o zasadach subskrypcji Preferente, Preferente Plus i Genius. Mają one podnosić pozycję hoteli w rankingu Booking poprzez zapłacenie firmie wyższej prowizji lub oferowanie zniżek na najczęściej wynajmowane lub najtańsze pokoje w obiekcie.

 

Praktyki te dotknęły hotele w Hiszpanii i inne internetowe agencje turystyczne, które konkurują z serwisem. Poprzez lepsze pozycjonowanie hoteli z większą liczbą rezerwacji na Booking.com uniemożliwiono innym agencjom internetowym wejście na rynek lub ekspansję” – stwierdziła CNMC w oświadczeniu. Komisja podała, że udział rynkowy Booking.com w Hiszpanii, drugim najchętniej odwiedzanym kraju na świecie po Francji, w badanym okresie wynosił od 70 do 90%.

Hiszpańska Komisja ds. Rynków i Konkurencji (CNMC) nałożyła na Booking również obowiązek stosowania się do rozporządzeń, które uniemożliwią stosowanie nieuczciwych praktyk w przyszłości.

Postanowienie nie jest prawomocne. Prezes Glena Fogela stwierdził, że wysokość kary jest nieproporcjonalnie wysoka do zarzutów. Twierdzi, że serwis zapewnia obiektom noclegowym możliwość pozyskania nowych klientów w znacznie niższych cenach niż inne kanały marketingowe. Booking.com „zdecydowanie nie zgadza się” z ustaleniami CNMC i zapowiada, że odwoła się od tej bezprecedensowej decyzji.

Serwis Booking.com, którego spółka macierzysta Booking Holdings ma siedzibę w USA, jest dominującym serwisem tego typu na europejskim rynku. Jego udział w rynku wynosi ponad 60%.

Węgierski Urząd Ochrony Konkurencji również nałożył na Booking.com w lipcu tego roku grzywnę 382,5 mln forintów za brak zaniechania „nieuczciwych praktyk biznesowych”, w tym wywierania presji psychologicznej na klientów. Natomiast w 2020 roku węgierski organ ochrony konkurencji ukarał firmę grzywną w wysokości 2,5 mld forintów (7 mln dolarów) za agresywne działania sprzedażowe.

Źródła: Yahoo Finance, Interia, rp.pl

Zgłoś wątpliwości prawne

Cenimy Twoją prywatność

Używamy plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania, dostarczać spersonalizowane treści i analizować nasz ruch. Klikając „Akceptuj wszystko”, zgadzasz się na to i wyrażasz zgodę na udostępnianie tych informacji stronom trzecim oraz na przetwarzanie Twoich danych w USA. Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj tu: .

W każdej chwili możesz dostosować swoje preferencje. Jeśli odmówisz, będziemy używać tylko niezbędnych plików cookie i niestety nie będziesz otrzymywać żadnych spersonalizowanych treści. By odmówić .