Zazwyczaj rozkładane (praktycznie do poziomu horyzontalnego) fotele lotnicze są luksusem dostępnym tylko dla pasażerów klasy pierwszej i biznes.Zmieni się to jednak podczas niektórych lotów liniami Air New Zealand, gdy we wrześniu 2024 r. linia wprowadzi Skynest: łóżka na pokładzie dla pasażerów klasy ekonomicznej.
Linia lotnicza Air New Zealand przedstawiła pomysł "Skynest", w ramach którego w niektórych samolotach dostępnych będzie sześć "kapsuł" sypialnych w postaci łóżka piętrowego.
Mają się one znajdować pomiędzy kabinami ekonomicznymi i ekonomicznymi premium na niektórych trasach długodystansowych, w tym na 17-godzinnym bezpośrednim połączeniu między Nowym Jorkiem a Auckland, które należy do najdłuższych lotów na świecie.
Pasażerowie będą mogli wstępnie zarezerwować miejsce w kapsule w cenie od 400 do 600 NZ$ (630-940 PLN) za czterogodzinny pobyt na łóżku (cena doliczona do zwykłego kosztu biletu). Personel pokładowy będzie sprzątał i wymieniał pościel w każdej kabinie po każdym użyciu.
"Linia lotnicza przeprowadziła sporo badań dotyczących cykli snu. Typowy cykl snu trwa około 90 minut, więc czterogodzinna sesja daje klientom możliwość wyciszenia się, zaśnięcia i obudzenia." - powiedział CNN Travel przedstawiciel Air New Zealand w 2022 roku.
Udogodnienia w Skynests będą obejmować porty ładowania USB, lampkę do czytania, zatyczki do uszu, prześcieradła, koc i poduszkę. Łóżka będą również wyposażone w pasy bezpieczeństwa, aby spełnić protokoły bezpieczeństwa na pokładzie.
Oczywiście, z kapsuły będzie mogła korzystać tylko jedna osoba na raz, nawet jeśli pasażerowie chcą dzielić ją z partnerami lub dziećmi. Aby dać większej liczbie osób możliwość użycia kapsuły, każdy może spędzić w niej tylko jedną czterogodzinną sesję na lot (w zależności od dostępności).
"Skoncentrowaliśmy się na śnie, komforcie i dobrym samopoczuciu, ponieważ wiemy, jak ważne jest, aby nasi klienci przylatywali wypoczęci." - powiedział Greg Foran, dyrektor generalny Air New Zealand w zeszłorocznym oświadczeniu.
Prace nad Skynest trwały kilka lat.
"Nasz szeroko zakrojony proces badawczy i projektowy, który trwał pięć lat, zaowocował produktem, który z pewnością zrewolucjonizuje wrażenia pasażerów w klasie ekonomicznej." - powiedziała w oświadczeniu Leanne Geraghty, dyrektor ds. klientów i sprzedaży w Air New Zealand.
Kilka samolotów Boeing 787 należących do linii lotniczych jest obecnie remontowanych, aby zrobić miejsce dla nowych kabin sypialnych. Podczas gdy modernizacja kabiny odbędzie się w zakładzie Boeinga, Skynest zostanie wykonany i wyprodukowany wyłącznie w Nowej Zelandii, czytamy w oświadczeniu linii lotniczej.
Pomimo że Skynest znajduje się jeszcze tylko w fazie prototypu, jest wśród finalistów tegorocznych nagród Crystal Cabin Awards. To coroczne wydarzenie branżowe, które podkreśla innowacje w dziedzinie projektowania wnętrz samolotów.
Air New Zealand została uznana za drugą najlepszą linię lotniczą na świecie w 2022 roku.
Firma, pierwotnie nazwana Tasman Empire Airways Limited (TEAL), została założona w 1939 roku, aby połączyć Nową Zelandię z sąsiednimi krajami Pacyfiku. W 1965 roku przekształciła się w Air New Zealand.
Źródła: CNN Travels, thetravelbible.com oraz https://www.airnewzealandnewsroom.com/press-release-2023-air-nz-announces-more-about-its-worlds-first-bunkbed
Używamy plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania, dostarczać spersonalizowane treści i analizować nasz ruch. Klikając „Akceptuj wszystko”, zgadzasz się na to i wyrażasz zgodę na udostępnianie tych informacji stronom trzecim oraz na przetwarzanie Twoich danych w USA. Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj tu: .
W każdej chwili możesz dostosować swoje preferencje. Jeśli odmówisz, będziemy używać tylko niezbędnych plików cookie i niestety nie będziesz otrzymywać żadnych spersonalizowanych treści. By odmówić .