Linie nie mają możliwości sprzedawania biletów w globalnych systemach
Jak informują amerykańskie media - rosyjski przewoźnik Aerofłot został usunięty z globalnych systemów rezerwacji biletów Amadeus i Sabre. Aerofłot sprzedawał większość biletów właśnie przez te systemy.
Dostawca oprogramowania do rezerwacji biletów lotniczych Sabre poinformował wczoraj, że rozwiązał umowę z Aeroflotem, co uniemożliwia sprzedaż biletów rosyjskiego przewoźnika w tym systemie. Sabre powiedział, że natychmiast podejmie odpowiednie kroki w celu usunięcia lotów Aerofłot z globalnego systemu dystrybucji (GDS) używanego przez biura podróży i pośredników do rezerwacji biletów lotniczych.
„Przestrzegamy i nadal będziemy przestrzegać sankcji nałożonych na Rosję” – powiedział dyrektor generalny Sabre Sean Menke.
Hiszpańska firma Amadeus IT Group SA również zaczęła wycofywać bilety Aerofłotu z systemu i poinformowała, że wstrzymała nowe projekty komercyjne w Rosji.
W odpowiedzi Aeroflot poinformował, że nie tylko będzie nadal przewozić pasażerów, ale również, że współpracuje z wieloma innymi dystrybutorami oraz ma swój własny system sprzedaży biletów, więc pasażerowie mogą je kupić bezpośrednio od linii lotniczej.
Inne firmy reprezentujące przemysł lotniczy również zaniechały współpracy z Rosją: Boeing i Airbus wstrzymały pomoc techniczną i dostawę części do kraju, przewoźnik Delta Air Lines zerwał współpracę codeshare z Aerofłotem.
Źródła: Paweł Żuchowski / RMF, CNN, Reuters
Używamy plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania, dostarczać spersonalizowane treści i analizować nasz ruch. Klikając „Akceptuj wszystko”, zgadzasz się na to i wyrażasz zgodę na udostępnianie tych informacji stronom trzecim oraz na przetwarzanie Twoich danych w USA. Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj tu: .
W każdej chwili możesz dostosować swoje preferencje. Jeśli odmówisz, będziemy używać tylko niezbędnych plików cookie i niestety nie będziesz otrzymywać żadnych spersonalizowanych treści. By odmówić .