WakacyjniPiraci
Profile
Znajdź i zarezerwuj wymarzone wakacjeZarezerwuj hotel, loty i więcej
Znajdź i zarezerwuj wymarzone wakacje
WczasyDomy i apartamentySamochody
Wylot
Kierunek
-

Oferty wybrane przez załogę Piratów

Daj się zainspirować

Najnowsze oferty znalezione przez naszych ekspertów
WakacyjniPiraci
Profile
WakacyjniPiraci

Oferty wybrane przez załogę Piratów

Daj się zainspirować

Najnowsze oferty znalezione przez naszych ekspertów
Ta oferta jest nieaktualna.
Różne

A gdyby tak płacić za loty wsiadając do samolotu?

Interesujący pomysł "Płać gdy lecisz"

Opublikował/a
Jackie Sparrow·2.04.2021
Zapisz
Udostępnij

Szczegóły

Dyskusje dotyczące zasad płacenia za bilety lotnicze toczą się nie od dziś. Niemieckie Stowarzyszenie Podróży Biznesowych (VDR) wezwało linie lotnicze do przejścia z obecnego "modelu kredytowego", w którym firmy i podróżni płacą za rezerwację lotu na taki, w którym za lot płaciłoby się przy odprawie. Stowarzyszenie twierdzi, że obecna sytuacja, w której liczba podróży jest niewielka z powodu pandemii, to dobry czas na restart systemu.

Odejście od obecnego "modelu kredytowego", w którym podróżujący ponoszą ryzyko, w kierunku modelu „płać gdy lecisz" jest jednym z podstawowych żądań VDR - powiedziała wiceprezes stowarzyszenia Inge Pirner.

Temat stał się jeszcze ważniejszy dla (niemieckich) firm i podróży (na razie służbowych) ze względu na pandemię Covid-19. Jedną z przyczyn ogromnego wpływu kryzysu na podróże jest stosowany od lat model płacenia za loty przez klientów "na kredyt", czyli z góry i często długo przed terminem lotu.
Gdy
duża liczba lotów i podróży zostaje odwołana z powodu kryzysu, linie lotnicze po prostu nie są w stanie zwrócić pieniędzy należnych klientom. I to napędza i pogłębia kryzys jeszcze bardziej.

Stowarzyszenie VDR sugeruje, że kwestie płatności można rozwiązać za pomocą powszechnych rozwiązań jak płatności kartą kredytową, które są z powodzeniem praktykowane w sektorze hotelarskim od lat i są zgodne i poparte prawem.

Zamknięcie całej branży, która wciąż istnieje i nadchodzący nieuchronnie "start od zera" to świetna okazja, aby zakończyć stary i nie sprawdzający się model "płatności na kredyt". Czas opracować przyszłościowy model biznesowy, który jest sprawiedliwy dla klientów i biur podróży oraz odporny na ewentualne przyszłe kryzysy - powiedziała wiceprezes.

Kilka dni temu na apel odpowiedziała jako pierwsza Lufthansa (niemiecki narodowy przewoźnik). Linia przedstawiła organizacji i jej komisji do spraw lotnictwa konkretne plany zmian i dostosowała swą taryfę „pay as you fly" ją do sugestii VDR.
W nowej wersji taryfy za loty (na razie służbowe) po Europie płatność będzie następować dopiero na lotnisku przy odlocie. Poza tym, klienci będą obciążani tylko za te rejsy, z których faktycznie skorzystali. Jeśli pasażer w podróż (służbową) nie poleci - firma nie musi składać wniosku o zwrot środków. W ten sposób będzie można zaoszczędzić na kosztach administracyjnych i nie będzie konieczności rozliczania zmian w rezerwacji czy opłat za anulowanie.

Źródło: Business Travel News Europe, Rzeczpospolita

Tagi

Koronawirus
Zgłoś wątpliwości prawne

Cenimy Twoją prywatność

Używamy plików cookie, aby poprawić komfort przeglądania, dostarczać spersonalizowane treści i analizować nasz ruch. Klikając „Akceptuj wszystko”, zgadzasz się na to i wyrażasz zgodę na udostępnianie tych informacji stronom trzecim oraz na przetwarzanie Twoich danych w USA. Aby uzyskać więcej informacji, przeczytaj tu: .

W każdej chwili możesz dostosować swoje preferencje. Jeśli odmówisz, będziemy używać tylko niezbędnych plików cookie i niestety nie będziesz otrzymywać żadnych spersonalizowanych treści. By odmówić .